V těchto podmínkách se rozumí:
Lhůta pro odstoupení: období, ve kterém může spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy.
Spotřebitel: fyzická osoba, která nejedná v rámci svého povolání nebo podnikání a která uzavírá smlouvu o prodeji na dálku s podnikatelem.
Den: kalendářní den.
Smlouva o opakovaném plnění: smlouva o prodeji na dálku, která se týká série výrobků a/nebo služeb, jejichž dodávka probíhá v určitém časovém období.
Trvalý nosič dat: jakýkoli prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo podnikateli uchovávat informace, které jsou určeny osobně jemu, a to způsobem, který umožňuje jejich budoucí nahlížení a nezměněnou reprodukci.
Právo na odstoupení: právo spotřebitele odstoupit od smlouvy o prodeji na dálku během lhůty pro odstoupení.
Podnikatel: fyzická nebo právnická osoba, která nabízí produkty a/nebo služby spotřebitelům prostřednictvím prodeje na dálku.
Smlouva o prodeji na dálku: smlouva uzavřená v rámci organizovaného systému prodeje na dálku bez současné fyzické přítomnosti podnikatele a spotřebitele, a to výhradně s využitím prostředků komunikace na dálku.
Prostředek komunikace na dálku: prostředek, který může být použit k uzavření smlouvy bez toho, aby se strany setkaly fyzicky.
Obchodní podmínky: tyto všeobecné obchodní podmínky podnikatele.
IČO: bude sděleno na vyžádání
E-mail: modni.ostrava@gmail.com
Tyto obchodní podmínky platí pro každou nabídku podnikatele a pro každou smlouvu o prodeji na dálku uzavřenou mezi podnikatelem a spotřebitelem.
Před uzavřením smlouvy bude text těchto podmínek zpřístupněn spotřebiteli. Není-li to přiměřeně možné, bude uvedeno, kde se s nimi spotřebitel může seznámit, a že mu budou na vyžádání zaslány zdarma.
U elektronických smluv mohou být podmínky zpřístupněny elektronicky způsobem, který umožní jejich snadné uložení na trvalý nosič dat. Pokud to není možné, bude uvedeno, kde je lze elektronicky získat, a že budou zaslány zdarma na vyžádání.
Pokud platí zvláštní podmínky pro konkrétní výrobky nebo služby, platí výše uvedené obdobně. V případě rozporu má spotřebitel právo dovolávat se ustanovení, které je pro něj nejvýhodnější.
Pokud by bylo některé ustanovení těchto podmínek prohlášeno za neplatné nebo zrušeno, zůstávají ostatní ustanovení nadále platná. Neplatné ustanovení bude nahrazeno takovým, které svým účelem co nejvíce odpovídá původnímu.
Otázky, které nejsou výslovně upraveny, se posuzují v souladu s duchem těchto podmínek. Jakákoli nejasnost bude vykládána v souladu s tímto principem.
Pokud má nabídka omezenou dobu platnosti nebo je podmíněna určitými podmínkami, bude to výslovně uvedeno.
Všechny nabídky jsou nezávazné. Podnikatel si vyhrazuje právo nabídku změnit nebo upravit.
Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených produktů a/nebo služeb, dostatečný k tomu, aby si spotřebitel mohl vytvořit správnou představu. Pokud podnikatel používá obrázky, odpovídají nabízeným produktům. Zjevné chyby nebo překlepy nejsou závazné.
Všechny obrázky, specifikace a informace mají orientační charakter a nemohou být důvodem pro náhradu škody nebo zrušení smlouvy.
Produktové fotografie odpovídají skutečným výrobkům, barevné zobrazení však nemusí být 100% přesné.
Každá nabídka obsahuje jasné uvedení práv a povinností spotřebitele v případě jejího přijetí, včetně:
případných nákladů na dodání,
způsobu uzavření smlouvy a jednotlivých kroků,
existence práva na odstoupení od smlouvy,
platebních, dodacích a realizačních podmínek,
doby platnosti nabídky nebo záruky ceny,
případných dalších nákladů na komunikaci,
informace o archivaci smlouvy a o přístupu k ní,
způsobu opravy údajů před uzavřením smlouvy,
jazyků, ve kterých lze smlouvu uzavřít,
případných kodexů chování, jimiž se podnikatel řídí,
minimální doby trvání smlouvy při opakovaném plnění,
dostupných velikostí, barev a typů materiálů (pokud relevantní).
Smlouva je uzavřena – s výhradou odst. 4 – v okamžiku, kdy spotřebitel přijme nabídku a splní stanovené podmínky.
Pokud spotřebitel přijme nabídku elektronicky, podnikatel okamžitě elektronicky potvrdí přijetí. Dokud spotřebitel toto potvrzení neobdrží, může smlouvu zrušit.
Pokud je smlouva uzavřena elektronicky, podnikatel přijme vhodná technická a organizační opatření k zajištění bezpečnosti elektronického přenosu dat a vytvoří bezpečné prostředí. Při elektronické platbě zajistí podnikatel odpovídající bezpečnostní opatření.
Podnikatel je oprávněn – v rámci zákona – ověřit, zda může spotřebitel splnit své platební povinnosti, a získat další důležité informace potřebné k řádnému uzavření smlouvy. Na základě těchto zjištění může podnikatel objednávku odmítnout nebo k jejímu provedení stanovit zvláštní podmínky.
Podnikatel poskytne spolu s produktem/službou následující informace písemně nebo na trvalém nosiči dat:
a. adresu, na kterou může spotřebitel podávat stížnosti,
b. podmínky pro výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo jasnou informaci, že toto právo neplatí,
c. informace o záruce a poprodejním servisu,
d. údaje uvedené v čl. 4 odst. 3, pokud již nebyly poskytnuty,
e. podmínky pro ukončení smlouvy, pokud byla uzavřena na dobu neurčitou nebo delší než jeden rok.
U smluv s opakovaným plněním platí výše uvedené pouze při první dodávce.
Každá smlouva je uzavřena s výhradou dostatečné dostupnosti objednaného zboží.
Při nákupu produktů má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Lhůta začíná běžet dnem následujícím po dni, kdy spotřebitel nebo třetí osoba určená spotřebitelem převzala zboží.
Během lhůty pro odstoupení musí spotřebitel se zbožím a obalem zacházet opatrně. Zboží smí být vybaleno nebo použito pouze v rozsahu nezbytném k určení povahy, vlastností a funkčnosti. Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení, musí být zboží vráceno se vším příslušenstvím, pokud možno v původním stavu a obalu, a to podle přiměřených pokynů podnikatele.
Chce-li spotřebitel využít práva na odstoupení, musí o tom podnikatele informovat písemně nebo elektronicky do 14 dnů. Po oznámení má spotřebitel dalších 14 dnů na vrácení zboží. Spotřebitel musí být schopen doložit včasné odeslání (např. potvrzením).
Nedodržení lhůt činí nákup závazným.
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení, hradí náklady na vrácení zboží sám.
Pokud spotřebitel již zaplatil, podnikatel vrátí částku co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od oznámení o odstoupení, za předpokladu, že bylo zboží vráceno, nebo že existuje doklad o včasném odeslání.
Podnikatel může vyloučit právo na odstoupení u produktů/služeb uvedených v odstavcích 2 a 3. To platí pouze v případě, že to bylo jasně uvedeno v nabídce nebo nejpozději před uzavřením smlouvy.
Výjimky u zboží:
a. zboží vyrobené dle specifikací spotřebitele,
b. zboží s osobním charakterem,
c. zboží, které nelze vrátit z důvodu povahy,
d. zboží, které rychle podléhá zkáze nebo stárnutí,
e. zboží, jehož cena závisí na výkyvech finančního trhu mimo kontrolu podnikatele,
f. noviny a časopisy,
g. zvukové a obrazové nahrávky nebo software, u nichž bylo porušeno zapečetění,
h. hygienické výrobky s otevřeným obalem.
Výjimky u služeb:
a. ubytování, doprava, stravování nebo volnočasové aktivity na konkrétní datum/období,
b. služby, které byly zahájeny s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení,
c. hry a loterie.
V době platnosti nabídky se ceny nabízených produktů/služeb nezvyšují, ledaže dojde ke změnám DPH.
Bez ohledu na výše uvedené může podnikatel nabízet produkty/služby, jejichž cena závisí na výkyvech finančního trhu, které nemůže ovlivnit. To bude v nabídce jasně uvedeno.
Zvýšení cen do 3 měsíců od uzavření smlouvy je přípustné pouze podle zákona. Zvýšení cen po 3 měsících je přípustné pouze tehdy, pokud bylo dohodnuto a:
a. vyplývá ze zákona, nebo
b. spotřebitel má právo smlouvu od tohoto okamžiku vypovědět.
Všechny ceny jsou s výhradou tiskových a písařských chyb. Podnikatel není povinen dodávat za chybné ceny.
Podnikatel zaručuje, že produkty/služby odpovídají smlouvě, uvedeným specifikacím, běžným požadavkům na kvalitu a použitelnost a platným právním předpisům. Pokud je dohodnuto, zaručuje se i vhodnost pro zvláštní účel.
Jakákoli další záruka poskytnutá podnikatelem, výrobcem nebo dovozcem neomezuje zákonná práva spotřebitele.
Vadné nebo nesprávně dodané produkty musí být písemně oznámeny do 14 dnů od převzetí. Zboží musí být vráceno v původním obalu a v novém stavu.
Doba záruky odpovídá záruce výrobce. Podnikatel neodpovídá za konečnou vhodnost zboží pro konkrétní účel ani za rady týkající se použití.
Záruka zaniká, pokud:
spotřebitel zboží sám upravuje nebo opravuje, nebo to nechá provést třetí osobou,
zboží bylo vystaveno neobvyklým podmínkám, nesprávnému či nebezpečnému použití nebo bylo použito v rozporu s pokyny,
vada vznikla v důsledku právních předpisů nebo norem pro materiály.
Podnikatel vynaloží maximální péči při přijímání a vyřizování objednávek.
S výhradou článku 4 budou přijaté objednávky provedeny nejpozději do 30 dnů, není-li dohodnuto jinak. V případě prodlení, částečné dodávky nebo nemožnosti plnění bude spotřebitel informován do 30 dnů. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez nákladů a může mít nárok na náhradu škody.
Při odstoupení podle odst. 2 podnikatel vrátí všechny zaplacené částky nejpozději do 14 dnů.
Pokud dodání zboží není možné, podnikatel se pokusí dodat náhradní výrobek. Spotřebitel bude o tom jasně informován nejpozději při dodání. Právo na odstoupení platí i u náhradních výrobků, přičemž náklady na vrácení nese v tomto případě podnikatel.
Riziko poškození nebo ztráty přechází na spotřebitele až při převzetí zboží jím nebo třetí osobou určenou spotřebitelem, není-li dohodnuto jinak.
Ukončení:
Spotřebitel může kdykoli vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou, která zahrnuje pravidelné dodávky zboží (včetně elektřiny) nebo služeb, s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc, pokud není dohodnuto jinak.
Smlouvu na dobu určitou o pravidelných dodávkách lze vypovědět ke konci sjednaného období, s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.
Spotřebitel může ukončit výše uvedené smlouvy:
a) kdykoli, bez omezení na konkrétní datum nebo období,
b) stejným způsobem, jakým byla smlouva uzavřena,
c) vždy se stejnou výpovědní lhůtou, jakou si vyhradil podnikatel.
Prodloužení:
Smlouvy na dobu určitou o pravidelných dodávkách nesmí být automaticky prodlouženy ani obnoveny.
Smlouvy o dodávkách novin/časopisů však mohou být prodlouženy maximálně o 3 měsíce, pokud je spotřebitel může ukončit s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.
Smlouvu na dobu určitou o pravidelných dodávkách lze prodloužit na dobu neurčitou, pokud spotřebitel může smlouvu kdykoli ukončit s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc (nebo tři měsíce, pokud je dodávka méně častá než jednou za měsíc).
Zkušební nebo úvodní smlouvu o dodávce novin/časopisů nelze prodloužit a automaticky končí po uplynutí sjednaného období.
Doba trvání:
Pokud smlouva trvá déle než jeden rok, může ji spotřebitel po uplynutí jednoho roku kdykoli vypovědět s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc, ledaže by výpověď byla nepřiměřená nebo nespravedlivá.
Není-li dohodnuto jinak, je spotřebitel povinen uhradit dlužnou částku nejpozději do 7 pracovních dnů od začátku lhůty pro odstoupení podle článku 6 odst. 1. U služeb se lhůta počítá od potvrzení smlouvy spotřebitelem.
Spotřebitel je povinen neprodleně informovat podnikatele o chybách v uvedených platebních údajích.
V případě prodlení s platbou je podnikatel – v rámci zákona – oprávněn účtovat přiměřené náklady, o nichž byl spotřebitel předem informován.
Reklamace týkající se plnění smlouvy musí být oznámeny podnikateli nejpozději do 7 dnů po zjištění, s úplným a jasným popisem.
Reklamace budou vyřízeny do 14 dnů od jejich obdržení. Vyžaduje-li vyřízení delší dobu, obdrží spotřebitel do 14 dnů potvrzení s uvedením, kdy lze očekávat podrobnější odpověď.
Pokud nelze stížnost vyřešit smírně, vzniká spor, který může být předložen rozhodčímu orgánu nebo soudu.
Podání reklamace nezbavuje podnikatele povinnosti plnit smluvní závazky, ledaže podnikatel písemně uvede jinak.
Je-li reklamace oprávněná, podnikatel podle své volby zboží nahradí nebo opraví bez nákladů.
Smlouvy mezi podnikatelem a spotřebitelem, na něž se vztahují tyto obchodní podmínky, se řídí českým právem, i když má spotřebitel bydliště v zahraničí.